13 July 2010

Abang Khalish & Baby ...

Antara barangan mainan yang bakal dishare dgn adik baby???

Minggu lepas adalah checkup 6 bulan saya ngandung. Darah ok, berat ok (dah 56.7 kg), tahap hemoglobin dah naik 11 (hasil makan hati, bayam dan fresh oren) dan paling penting baby semakin aktif bergerak.

Saya dan Orang Sebelah (OS) berdebar-debar menanti masa scan untuk melihat jantina baby kami. Pada mulanya, baby masih berkedudukan songsang means nampak montot dia je. Dan akhirnya doc panel Poliklinik Ar-Ridzuan mengatakan - macam kawan abang je ni. Cuba tengok bird dia - siap zoom 2-3 kali lagi.

Saya...??? Syukur, tersenyum sambil pandang OS yang sedang dukung Khalish. Paling best, baby siap buat genggam-buka tangan berkali-kali. Sebijik macam abang dia selalu buat - alah...orang selangor selalu nyanyi lagu untuk budak kecik lagu 'cak cekur udang gamit' sambil buat buka-genggam tangan. - ni MIL aku yang dok ajar Khalish. hehehe...

Bohonglah saya tak rasa apa-apa. Yelah...bila 1st baby dah dapat boy, mesti jauh dalam lubuk hati nak baby girl pulak untuk 2nd baby. Baru complete sepasang dan boleh rehat 3-4 tahun. kekeke

Sebenarnya taklah mengharap sangat - tapi saya macam rasa-rasa dapat baby girl bila :
1- rasa sangat rajin mengemas dan memasak berbanding 1'st peknan dulu.
2- bila pergi shopping, suka tengok gaun, skirt baby yang pink kaler.
3- rasa macam pergerakan baby sedikit bersopan santun berbanding abangnya yang sering menari hip hop dalam perut saya dulu. hohoho...
4- berperasaan lemah lembut (cheh perasan!)

Nampaknya naluri saya ternyata silap kerana scan menunjukkan sebaliknya.
Apapun, saya dan OS bersyukur kerana baby sihat, sempurna dan aktif. Tak kisahlah boy or girl asalkan semuanya selamat hingga dia dilahirkan kelak.

Nampaknya, bilangan ahli lelaki dalam keluarga sebelah saya makin bertambah (saya 4 beradik perempuan, 1 lelaki), belah OS je belum bertambah ahli perempuan (OS 3 lelaki, 1 perempuan). Sabar eh, lagi 4 tahun kita buat projek mega lain. ngeh...ngeh...ngeh...

No comments:

Post a Comment