10 August 2010

Yey2....Saya dah 7 bulan!!!


-pix hiasan: Khalish pada usia seminggu - agak2 adiknya ikut rambut abang tak?-

Salam semua,

Sekarang ni senang je nak tidurkan Khalish pada waktu tengahari, buka CD lagu kanak-kanak dalam b.i - dengar dalam 4-5 lagu terus dia tertidur. hahaha...sangat mudah bukan? Mungkin iramanya yang slow membuatkan mata Khalish pun slow-slow terus lelap.

Bila dia dah tidur, dapatlah saya update cerita terkini. Baru-baru ni gi checkup di poliklinik ar-ridzuan, alhamdulillah semuanya ok. Bulan lepas masa checkup baby dalam keadaan songsang tapi syukur dia dah kembali normal di mana kepalanya dah dok parking ke bawah.

Tekanan darah ok, gula pun ok. Cuma saya dinasihatkan banyak makan sayur-sayuran hijau, hati, susu dan buah-buahan untuk tambahkan kepekatan darah. Berat sekarang dah 60kg. uhuk..uhuk...patutlah saya rasa makin memberat, mengah dan sengal sana-sini.

Paling saya suka time scan tengok baby. Bulan lepas scan saya diberitahu baby nampak macam boy. Tapi, tak sure sangat sebab scan tu macam nampak-tak nampak je. Kali ni doc lain yang scan, dekat 15 minit dia pun tak sure -kejap nampak mcm boy, kejap girl. Dia konpius takut kalau tut...boy jatuh ke bawah nampak cam girl tapi bila nak telek baby lak tak reti diam.

Mungkin dia nak buat surprise kot....kata doc lepas beberapa kali usaha menelek gagal. Last-last baby kepit kaki tak ingat - malu nak tunjuk tut....agaknya dan diakhiri dengan satu tendangan padu tepat pada alat scan. hahaha....

Doakan saya selamat menjalani ibadah puasa dengan jayanya. Harap-harap dapatlah tahun ni puasa penuh, nanti tak yah ganti puasa. hehehe....Baby pun kena mula belajar puasa dalam perut ibu tau. Abang Khalish je boleh makan. Sekarang ni, bila dia rasa makanan...sikit-sikit dia sebut "hmmm...sedapnya". Sangat comel bukan??

No comments:

Post a Comment