22 May 2012

4 Kek di Hari Lahir

Syukur alhamdulillah, tanggal 19 Mei lepas saya menginjak ke usia 29 tahun. Yey...nampaknya saya masih berada di lewat usia 20-an dan oh tidak, tahun depan masuk ....? *tak nak memikirkannya.

Tidak seperti tahun-tahun sudah, saya selalu menghubungi mak untuk mengucapkan terima kasih kerana melahirkan saya dengan jayanya, kali ini tepat jam tujuh pagi emak terlebih dahulu menelefon dan mengucapkan selamat hari lahir dan mendoakan yang baik-baik untuk saya. Amin....

Tahun ini, saya tidak terasa nak minta sebiji kek hari lahir daripada suami aka En Bapak . Namun, saya gembira kerana beliau memberi keizinan sekaligus 'membiaya' yuran kelas membuat kek pada hari berkenaan. Hasilnya, secara tidak langsung saya dapat mempelajari empat jenis kek (pandan delight, lemon cheese kek, kek epal dan black beauty kek) yang kemudiannya menjadi kek hari jadi. Bijakkan saya? hihihi...

Usai solat maghrib, kami anak beranak kemudiannya ke Restoran Haji Sharin Low di Greentown untuk menikmati makan malam sempena ulang tahun saya. Serius cakap, udang goreng mentega di sini memang terbaik. 5/5 bintang.

Walaupun turut memesan beberapa hidangan sampingan seperti daging stik cina, kacang panjang goreng telur asin dan tomyam seafood, namun tumpuan saya lebih terarah kepada si udang. En Bapak yang sebelum ini menggemari tomyam mengatakan kelazatan kuahnya terganggu dek rasa daun limau purut yang terlalu mendominasi keseluruhan rasa.

Satu perkara lagi, mungkin di lain masa saya tidak akan memesan jus limau dan asam boi sebab rasa pahit mengganggu tunas rasa saya. Tapi, saya lihat En Bapak selamba saja menghabiskan air tersebut. Yer...jangan membazir. 

Hari kelahiran saya tahun ini lebih meriah kerana adanya tiga hero yang sentiasa mendampingi saya di sisi. Terima kasih atas kasih sayang B dan anak-anak. Sayang kalian sangat-sangat. 



No comments:

Post a Comment