13 May 2012

Khalish Is 3

Khalish dilahirkan pada 12 Mei 2009. 
Tempoh tiga tahun berlalu dengan pantas seolah baru seminggu lepas dia menjadi penyeri sulung hidup kami suami isteri.
Walaupun fasa tumbesarannya semakin mencabar jiwa dan raga, saya sedaya upaya menikmatinya dengan penuh tabah dan berbangga.
Saya tak nak satu hari nanti saya menangis sebab tidak melayani kerenah anak dengan sewajarnya.
Atau sebab tak memahaminya dan tidak meluangkan masa dengannya sebaik mungkin. 
Bila makin membesar, dah bersekolah dan mempunyai kawan, saya harap saya masih lagi diberi keutamaan dalam pergaulan anak-anak. Famili yang pertama, bukan kawan-kawan.

 Eh, terlalu banyak berfikir saya ni.
 Walaupun saya dah dah beri ucapan dan kucupan sayang pada pagi hari lahirnya yang lalu, saya tetap nak titipkan pesanan untuk Khalish (*harap bila dia dah besar nanti, dia akan membaca blog saya).

Kek ini Ibu dengan penuh kasih sayang khas untuk Khalish
"Khalish, terima kasih menjadi anak baik Ibu.
Ibu doakan Khalish menjadi anak soleh yang taat perintah Allah dan Ibu Ayah.
Sayang adik (Ilhan) dan adik-adik lain (*mungkin akan menyusul nanti2).
Moga apabila besar kelak akan menjadi manusia berguna dunia wal akhirah.
Selamat Hari Lahir ke-3, manja. Ibu sayang Khalish".

No comments:

Post a Comment