08 October 2012

SPA Punya Pasal

Sejak lebih seminggu tidur malam saya tidak lena gara-gara mahu menduduki exam SPA. Jadual waktu seorang suri rumah seperti saya takkan sama macam mereka yang belum berkahwin, yang belum mempunyai anak atau anak-anak dah besar. Maka, waktu siang adalah waktu tumpuan sepenuhnya untuk anak-anak dan suami.

Mahu atau tidak, waktu bertenang adalah pada sebelah malam setelah lampu ditutup. Bangun, buka website sana sini melihat info kementerian atau agensi berkaitan, buat beberapa soalan ulangkaji matematik zaman sekolah menengah dan sedar-sedar jam dah 3 pagi. Berapa peratus maklumat yang masuk tidak dikenalpasti.

Semalam exam berlangsung dengan penuh tenang. Lebih tenang dari exam yang saya duduki di Alor Setar pada Jun lalu. Huru hara, sakit hati dan naik pecah otak memikirkannya. Al-maklumlah dah beberapa tahun meninggalkan alam pengajian tup-tup exam. Maunya tak terkejut otak. hew..hew...Mujur semalam punya paper lebih 'mesra otak'. Lulus atau tidak, saya bertawakal pada Allah dengan apa yang saya usahakan.

Insyaallah, ada banyak lagi cerita mahu dikongsikan lagi kelak. Moga ada ruang untuk saya kembali aktif menaip. Salam sayang untuk semua.

2 comments: