19 November 2012

LAP Lepas Tangan. Baguslah!!

Balik dari kampung tempoh hari, saya perasan batu penutup longkang depan pagar rumah retak menanti belah. Nak tak nak kena masuk elok-elok untuk parking ke garaj. Seriau juga kalau-kalau nanti tayar kereta termasuk dalam longkang tak pasal-pasal pulak. (hah, apahal banyak sangat kata ganda dalam perenggan pertama nih *geram punya pasal).

Selepas diselidik dengan jiran sebelah anak beranak, mereka sebulat suara mengatakan keretakan mungkin berpunca daripada jengkaut / lori LAP yang datang betulkan salur paip taman depan rumah. Anak jiran perasan, ada lori yang menurap kembali kawasan yang dikorek berada di atas penutup longkang berkenaan. Mungkin untuk mengundur lori atau sebagainya. Baiklah,saya kan menghubungi LAP dalam masa terdekat.

Dua tiga hari kemudian hujan lebat, saya dapati penutup yang retak tu semakin melendut ke bawah. Mungkin kerana kelembapan batu penutup berkenaan nampak semakin tidak mampu bertahan lama dan akan terbelah dua. Tak boleh jadi, saya panjangkan aduan kepada LAP bahagian operasi mengenai masalah berkenaan dan mengharapkan mereka bertanggung jawab. Laporan saya diterima dan mereka berjanji melakukan siasatan.

Jadi, semalam datanglah seorang staf LAP melihat-lihat keadaan. Saya jelaskan keadaan yang saya hadapi. Pak cik tu, hah pak cik yang suka makan muruku tu mati-matian menekankan pihak mereka tidak bersalah dan menyatakan kawasan operasi mereka dan kesan retakan berada jauh dan tak memungkin mereka melakukan kesilapan. Ceh...ingat saya saja reka cerita ke apa.

Yang dikorek adalah kat tong sampah hitam sinun.
Tambahnya lagi, kalau betul mungkin dua atau tiga penutup akan menerima kesan yang serupa. Pergh...memang menyirap darah kalau ingatkan reaksi pak cik tu. Siap geleng-geleng kepala dan tunjuk tangan pada saya mengatakan tak logik. Dah kalau satu penutup tu tak kukuh nak buat macamana. Kereta saya yang lalu hari-hari kat situ baik-baik saja sebelum LAP datang buat operasi. Apa cerita??

Penyudahnya dia suruh saya baiki sendiri kerosakan dan terus blah naik motor macam tu je. 

Bagus LAP bagus. Terima kasihlah kerana memberi satu kemudahan dan masa yang sama mencipta masalah pada saya. Bagus...bagus.

Manalah nak cari penutup longkang ni. Dah la batu, berat pulak tu. Nasib...nasib.

notajari: Agak-agak Datuk Seri Dr Zambry baca tak blog picisan saya nih :

No comments:

Post a Comment